اولین افرادی که میهمانان در بدو ورود و هنگام انجام عملیات چک‌این جهت تحویل اتاق با آنها در ارتباط‌اند کارکنانی هستند که در فرانت‌دسک مشغول فعالیت می‌باشند. مدیر فرانت‌آفیس این اطمینان را به میهمانان می‌دهند که هنگام چک‌این و تحویل اتاق تجربه‌ای دلپذیر و اقامت خوشی را خواهند داشت. ارائه خدمات و ایجاد محیطی آرام و دلپذیر برای میهمانان، آوازه و محبوبیت هتل را بالا برده و باعث بازگشت میهمانان و رونق کسب و کار هتل می‌شود.

شرح وظایف مدیر فرانت‌آفیس:

مدیر فرانت‌آفیس این اطمینان را به میهمانان می‌دهد که انتظاراتشان از هتل برآورده می‌شود و گاهی نیز از میهمانان استقبال و به آنها خوش‌آمد گویی می‌کند.

همچنین مدیران فرانت‌آفیس وظیفه استخدام، آموزش، برنامه‌ریزی شیفت‌های کاری پرسنل را بر عهده دارند. از دیگر وظایف مدیران می‌توان به نظارت بر رزروها و اختصاص اتاق‌ها و رسیدگی و بررسی صورت‌حسابهای میهمانان اشاره کرد.

مدیران فرانت‌آفیس باید به شکایات میهمانان رسیدگی و از اینکه کارکنان به درخواست‌های ویژه میهمانان پاسخ می‌دهند اطمینان حاصل کنند.

 

 

تحصیلات:

جایگاه مدیریت در هتل‌های بزرگ با سطح کیفیت بالا حداقل نیازمند داشتن مدرک تحصیلی لیسانس می‌باشد. مدیریت هتل‌های کوچک‌تری با امکانات کمتر ممکن است نیازمند مدرک فوق‌دیپلم باشد.

برنامه‌های درسی مدیریت میهمان‌نوازی شامل: دوره حسابداری، بازاریابی، مدیریت خانه‌داری، اقتصاد، نگهداری و مدیریت هتل می‌باشد. برخی هتل‌ها نیز برنامه‌های آموزشی برای مدیران خود ارائه می‌دهند که شامل نیازمندی‌های خاص همان مجموعه مانند آشنایی با نرم افزار رزرواسیون می‌باشد.

 

تجارب کاری:  

مدیران فرانت‌آفیس اغلب پس از کسب تجربه کافی موقعیت خود را در آن مجموعه بدست می‌آورند. مدیران ارشد هتل‌ها اغلب کارمندانی را بر می‌گزینند که نحوه سرویس‌دهی به میهمانان و قدرت رهبری خود را نشان دهند. تجارب کاری با میهمانان به افرد کمک می‌کند تا مهارت‌هایی همچون خدمات میهمانان، ارتباطات، گوش دادن، مدیریت زمان، سازماندهی و حل مشکلات را کسب کنند.

 

 

گواهینامه:

صدور گواهینامه برای این جایگاه شغلی ضرورت زیادی ندارد اما دارا بودن مدارک مرتبط صلاحیت فرد را برای چنین موقعیت و جایگاهی افزایش می‌دهد. هتل‌ها و موسسات آموزشی آمریکایی گواهینامه‌های مهارتی برای افراد متخصص در هتل ارائه می‌دهند. متقاضیان مدارک سرپرستی در هتل می‌توانند با طی یک دوره دو ساله در مدیریت میهمان‌نوازی یا گذراندن یک دوره در موسسات آموزش آزاد و کسب حداقل سه ماه تجربه کاری در سرپرستی به این موقعیت برسند.کسانی که می‌خواهند به این موقعیت شغلی برسند می‌توانند با طی کردن یک دوره شش ماهه تمام وقت واجد شرایط این جایگاه شغلی شوند.

متقاضیان در صورت دارا بودن مدرک دو ساله و تجربه سه سال در یک موقعیت اجرایی و مدیریتی در یک هتل می‌توانند واجد شرایط گواهینامه مدیریت هتل باشند. متقاضیان می‌توانند بدون دارا بودن تحصیلات مرتبط با میهمان‌نوازی، با داشتن حداقل سه سال تجربه کاری نیز، می‌تواند واجد شرایط باشد. جایگاه شغلی اجرایی در هتل باید در مجموعه‌ای باشد که مسئولیت چند ویژگی شامل: بازاریابی، حساب‌داری، مهندسی و منابع انسانی را دارا باشد.

 

نویسنده: Luanne Kelchner

مترجم: مهرداد مرادی

لینک مقاله اصلی

http://www.amitiris.com/blog-post/7