هر هتلی، چه بزرگ و چه کوچک به میهمانان خود اجازه می‌دهد که صبحانه، ناهار و شام را از اتاق‌های خود و در ساعات معینی از شبانه روز سفارش دهند. پرسنل هتل که مسئول بردن سینی غذا به اتاق میهمانان هتل هستند، علاوه بر این، روزانه مسئول این نیز می‌باشند که به کارکنان خانه‌داری هتل زمان مناسب تمیز کردن اتاق‌ها و دیگر خدمات مورد نیاز میهمانان را اطلاع‌رسانی کنند.

 

رسیدگی به درخواست میهمانان و تماس‌های تلفنی آنها:

کارکنان هتل که مسئول رسیدگی به نیازهای میهمانان هتل هستند باید به تماس‌های تلفنی که توسط اپراتور هتل به آنها وصل می‌شود، رسیدگی کنند. این درخواست‌ها معمولاً به نیازهای میهمان برای نهار و یا موارد قید شده در خصوص شام مربوط می‌شود که در منوی میهمان ذکر شده است. یکی از مهم‌ترین سرویس‌های خدماتی، مهیا کردن موارد غذایی است که میهمان از آشپزخانه هتل درخواست می‌کند. همچنین در ادامه این خدمات، تحویل غذا و رساندن به میهمان در چهارچوب زمانی مشخص نیز قرار دارد.

جمع‌آوری سینی‌های غذا از راهروهای هتل:

با سپری شدن یک روز کاری در هتل، میهمانان سینی‌های خالی خود را از اتاق بیرون آورده و در وسط راهروها قرار می‌دهند. این امر وظیفه کاری مهمی برای کارمند قسمت خدمات اتاق‌ها است تا در زمانی مشخص و بر اساس نظمی مقرر، این سینی‌ها را جمع‌آوری کنند. کارکنان قسمت خدمات اتاق، علاوه بر وظایف عنوان شده، موظفند کارکنان قسمت نظافت اتاق‌ها را از لکه‌های غذایی موجود بر روی فرش‌های هتل، که به دلیل ریختن نوشیدنی، لکه‌های خردل و هرگونه بهم ریختگی که بوده، مطلع کنند.

پیگیری تمامی پرداخت‌ها:

با تحویل به موقع اقلامی مانند نهار و صبحانه به میهمانان، کارمندان هتل انعامی را دریافت می‌کنند. پس به عنوان کارمند بخش خدمات، وظیفه مهمی ‌است که تمامی قوانین پرداختی هتل را دنبال کند. میهمانان هتل بعضی وقت‌ها به جای اینکه هزینه‌های خود را در صورت‌حساب هتل وارد کنند، می‌توانند هزینه کالاهای غذایی خود را با پول نقد پرداخت کنند. زمانی که این اتفاق می‌افتد، کارمند قسمت خدمات اتاق‌ها به فرد اطلاع می‌دهد که تراکنش‌های نقدی انجام شده ‌است و یک رسید نقدی را برای میهمان هتل باید تنظیم ‌کند و به امضای میهمان برساند.

آموزش وظایف:

برای اطمینان از اینکه میهمانان هتل، خدمات اتاق را با کیفیت بالا از همه کارکنان دریافت می‌کنند، کارمند خدمات اتاق باید گاهی اوقات کارمندان دیگری را برای انجام خدمات مناسب آموزش دهد. این امر مستلزم این است که به کارآموز اجازه داده شود، در حالی که سینی‌های غذا را به مهمانان هتل می‌رساند، تماس‌های تلفنی اداری را پیگیری کند، کارکنان قسمت نظافت را از ریختن مواد غذایی در اتاق‌های هتل مطلع کند و همچنین روش مناسب برای پرداخت‌ها، چه نقدی و چه اعتباری را پیگیری‌ کند.

نویسنده: Rob Mead

مترجم: مهرداد مرادی

منبع مقاله