پذیرشگران هتل‌ها به نوعی در اولین سطح کاری فعالیت می‌کنند. شرایط مختلفی بر روی کار یک پذیرشگر تأثیرگذار است، اما شما می‌توانید خود را برای موفقیت به عنوان پذیرشگر در هر موقعیتی قرار دهید. خودتان را به عنوان یک متخصص، یک فرد توانمند با مهارت سیستم‌های پیشرفته رایانه‌ای معرفی کنید. میزان آگاهی از صنعتی که شما در آن در حال کار یا جستجوی کار هستید، جذابیت بیشتری برای کارفرمایان را بدنبال دارد. برای این کار شما به حداقل مدرک تحصیلی اعلام شده، تجربه در برخورد با افراد مختلف و مهارت‌های مدیریت زمان نیاز دارید...

1- همیشه رفتاری کاملا حرفه‌ای از خود نشان دهید. اغلب اولین تصور ذهنی یک بازدیدکننده از هتل از طریق تعامل او با پذیرشگران شکل می‌گیرد، بنابراین هم در ظاهر و هم در رفتار، خود را به گونه‌ای نشان دهید که حس مثبتی را در میهمانان و یا بازدیدکنندگان ایجاد نمایید. احترام متقابل در برخورد با میهمانان داشته باشید و به شیوه‌ای دوستانه و کارآمد رفتار کنید تا به بازدیدکنندگان در ایجاد اعتماد به نفس برای شروع بازدیدشان کمک کنید. لباس‌های مناسبی بپوشید که تصویر جدی و استانداردی را انتقال می‌دهد. از داشتن آرایش و یا مدل موهای خاص اجتناب کنید و اگرخال کوبی یا جای پییرس (سوراخ کردن گوش یا ابرو) در بدن دارید، آن را بپوشانید.

 

2- حتی در مواجه با وقفه‌های مکرر افراد، آرام باشید. معمولاً متصدی پذیرش مسئول مدیریت وظایف متعدد در یک زمان می‌باشد، که همه آنها نیاز به داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی و توانایی اداره کردن سریع یک محیط را دارد. مودبانه و با سرعت پاسخ دهید. پیام های دقیق دریافت کنید و با سوالات مناسب بازدیدکنندگان یا میهمانان را راهنمایی کنید.

 

3- هنگامی که در محل کار خود هستید بدانید که در حال حاضر کدامیک از پرسنل در محل کار حاضر و کدامیک غایب هستند. بروز بودن اطلاعات اولیه در مورد هتل، محصولات و خدمات آن و اینکه آیا ظرفیتی جهت پذیرش وجود دارد یا خیر، به شما کمک می‌کند تا بتوانید ورودی‌های جدید را لغو یا ثبت کنید.

 

 

4- مهارت‌های ارتباطی قوی را حفظ کنید، به راحتی بنویسید، با دقت گوش کنید، به وضوح صحبت کنید و از بکاربردن عبارات عامیانه اجتناب نمایید. هرگز از زبان فریبکارانه یا خشن در محل کار استفاده نکنید. اگر هتل شما به میهمانان یا افرادی از سایر کشورهای دیگر نیز خدمت‌رسانی می‌کند، توسعه مهارت‌های ابتدایی زبان خارجی، توانایی شما برای برقراری ارتباط موثر را افزایش داده و شما را به یک کارمند ارزشمندتر تبدیل می‌نماید.

 

 

5- مهارت‌های رایج و مرتبط با رایانه را حفظ کنید و بدانید که چگونه از انواع تجهیزات و سیستم‌های اداری نظیر: چند خط تلفن، دستگاه‌های فکس و دستگاه‌های کپی استفاده کنید. همچنین ممکن است محل کار شما از ایمیل اختصاصی یا سایر ابزارهای نرم‌افزاری استفاده کند، بنابراین مطمئن شوید که این کار را به سرعت انجام می‌دهید و بروزرسانی‌ها و یا تغییرات به سرعت و با دقت انجام می‌پذیرد.

6- همیشه و در همه حال با احتیاط لازم از محرمانه بودن اطلاعاتی که ممکن است در طول انجام وظایف خود یاد می‌گیرید محافظت کنید. شایعات را تکرار نکنید و یا در درگیری‌های شخصیتی در محل کار گرفتار نشوید.

7- خود را مشغول به انجام کاری کنید که مربوط به شما است. حواس‌پرتی، خوردن ناهار و یا خواندن مجلات در میز کار خود را کاهش دهید چرا که این قبیل اعمال موقعیت حرفه‌ای شما را در هتل به خطر می‌اندازد. همچنین ارسال پیام غلط به بازدیدکنندگان و مشتریان نیز نتایج خوبی را بدنبال ندارد. در عوض، مطالعه کتابچه‌های راهنمای یا تمرین برای بهبود مهارت‌های سیستم خود، پیشنهاد برای کمک به همکاران پر مشغله و یا بروزرسانی نسخه‌های سخت‌افزاری و یا فایل‌های کامپیوتری مربوط به شغل خود را بعنوان امور سودمند در برنامه کاری خود قرارد دهید.


نویسنده: مولی تامپسون
مترجم: مهرداد مرادی


لینک مقاله اصلی

http://www.amitiris.com/blog-post/4